Jeszcze kilkadziesiąt lat temu copywritingiem mogli cieszyć się wyłącznie pracownicy agencji reklamowych, a uzyskanie posady w jednej z nich nie było dobre. Współczesny świat pisania na zlecenie wygląda jednak znacznie bardziej zachęcająco! Jeśli interesuje Cię marketing także reklama w Internecie, i przy tym masz nieco talentu do pisania, praca online jako copywriter może Cię zainteresować. Ale z czego zacząć swoje poszukiwania w świecie copywritingu?

By zyskać dobrze płatne zlecenia, będziesz potrzebować portfolio oraz własnej strony, za pomocą której zachęcisz klienta do współpracy. Na startu nie musisz inwestować w wyjątkowo rozbudowany design strony – wystarczy, żeby była jasna także wyglądała profesjonalnie. Ale co powinno znaleźć się w Twoim portfolio copywritera, jeśli dopiero zaczynasz? To proste – zamieść tam przykładowe teksty z różnych dziedzin albo link do swojego bloga.


Ciekawe artykuły: profesjonalna redakcja i korekta tekstu


Początki zawsze bywają usłane przeszkodami, i praca w Internecie nie jest wyjątkiem od tej reguły. Nie ma innej drogi – że będziesz musiał zgłosić się do wielu potencjalnych klientów, zanim znajdziesz kogoś, z kim nawiążesz współpracę. Nie daj jednak, by początkowe trudności odebrały Ci wiarę we swój sukces! Każdy copywriter zaczynał w identyczny sposób, ale udało się tylko tym, którzy się nie poddali.